Vevőszolgálat
5. Vevőszolgálat
A vevőszolgálati feladatok a termék értékesítését megelőző és az eladás utáni szakaszban is jelen vannak.
A forgalomba hozatalt megelőző szakaszhoz kapcsolódik többek közt a márkajelzés és védjegyeztetés, a csomagolás meghatározása és az árubemutatás. Ezek a tevékenységek a piacbefolyásoláshoz is szorosan kapcsolódnak.
A vevőszolgálati feladatok gyakorlatban megoszlanak a termelő-, a kereskedelmi és karbantartó javító vállalatok között. A termelő vállalatoknak többnyire figyelemmel kell kísérnie a terméket a forgalom valamennyi fázisában, és maradéktalanul teljesítenie kell a vevőszolgálati feladatokat.
A vevőszolgálat feladatköre igen sokféle, többek közt:
ü tanácsadás, útmutatás
ü házhozszállítás
ü fizetéssel kapcsolatos teendők
ü üzembe helyezés
ü karbantartás és javítás
ü alkatrészellátás
ü vevőszolgálati tevékenység elemzése